Sådan sparer I nemt og enkelt penge i virksomheden

I små og mellemstore virksomheder har man oftest brugt små tips og tricks, der kan hjælpe med at spare penge – og de virker. Det er ikke noget, der går ud over kvaliteten af jeres virksomheds arbejde, men det er måder, hvorpå I kan spare på uforudsete og unødvendige udgifter.

Få styr på jeres regnskab

Okay. Det koster faktisk penge i denne sektion. Men det kan betale sig. Hvis I har et regnskab, som faktisk spiller, er I sikret, at I har styr på, hvor der går penge ind, og hvor der kommer penge ud.

Med regnskabsassistance får I hjælp til at sikre, at der ikke sker små, dumme fejl, som i sidste ende kan have stor betydning for jeres samlede bundlinje.

Brug skyen til opbevaring

I stedet for at betale i dyre domme for hardware, som kun kan opbevare noget af jeres dyre data, kan I i stedet leje jer ind til noget plads i skyen.

Det er supersmart, fylder virtuelt intet på jeres arbejdsplads, og så koster det ikke ret meget. Med en cloud-baseret opbevaringsløsning er jeres dyrebare filer gemt væk oppe på en satelit. Skulle der ske noget i jeres kontorbygning, har I heldigvis intet mistet, fordi det godt og sikkert ligger på sin plads – ovenpå.

Ansæt nøjsomt

Min virksomhed skal have det bedste af det bedste. Det er tit det, du tænker som virksomhedsejer. Og når du ansætter, søger du folk med x antal års erfaring, de skal gerne have en bestemt kandidat, og de skal være et bestemt sted i livet. Men det er faktisk ikke altid, det kan betale sig.

Hvis du søger nye folk, så overvej at opfordre nyuddannede inden for feltet til at ansøge. Der er nemlig fordele for begge parter, både arbejdsgiver og arbejdstager. Dig, som er arbejdsgiver, får en ivrig, opdateret ansat, som ikke skal have lige så meget løn, som en person, der har mange års erfaring.

For den nyansatte får vedkommende en fantastisk start på arbejdsmarkedet, god erfaring og en fin indkomst. Det er win-win, vil vi mene.

Spar penge på de små ting

Kig på alle de månedlige udgifter. Er der nogle, du kan undvære? Hvis du betaler for dine ansattes frokost, kunne du overveje at betale for halvdelen af den – så slipper du for at skulle afskedige nogen.

Hvis du har en rengøringsservice, som kommer dagligt, kan du overveje, om det er nok med én eller to gange om ugen.

Har I nogle ting, såsom en vandmaskine, der står og trækker strøm døgnet rundt, kunne I overveje en mere enkel ting, såsom kander med vand i køleskabet. Der er mange måder, man kan gøre tingene på.