Få en bedre kundeindsigt med prædiktive kundeanalyser

Med Bisnodes prædiktive kundeanalyser, får du en god indsigt i dine kunder – en indsigt der kan være ekstrem favorabel for din virksomhed. Du bliver klogere på, hvad dine kunder vil have, hvilke produkter og service de er interesserede i og udarbejdelse af kampagner på baggrund af kundesegmentering.

6 fordele ved kundesegmentering

  1. Virksomhedens fokus
    Segmentering er en effektiv metode til at øge fokus for et firma på markedssegmenter. Hvis du har bedre fokus, vil du opnå mere succes.
  2. Forøgelse af konkurrenceevnen
    Naturligt nok, vil din konkurrenceevne stige, når dit fokus øges. Kundesegmentering er derfor godt, da fokus på de enkelte markedssegmenter, netop kan være med til at styrke virksomhedens konkurrenceevne i form af målrettede strategier, der varetager hvert enkelt segment.
  3. Markedsudvidelse
    Geografisk segmentering er en type segmentering, hvor ekspansion umiddelbart er muligt. Hvis du laver kundesegmentering ud fra geografi, kan du straks ekspandere til et nærliggende område. På samme måde, hvis du målrettet fokuserer på kunder baseret på deres demografi, kan du udvide i lignende produkter. Segmentering spiller en afgørende rolle i udvidelsen.
  4. Kundebevaring
    Ved brug af segmentering kan kundens bevaring fremmes gennem kundens livscyklus.
  5. Få bedre kommunikation
    Når du kommunikerer målrettet til de enkelte segmenter, vil du opnå en bedre samlet kommunikation for virksomheden.
  6. Øger rentabiliteten
    Segmentering øger konkurrenceevnen, brand ancienniteten, kundebevaring, kommunikation osv. Således hvis det påvirker så mange faktorer i din virksomhed, så påvirker det bestemt virksomhedens rentabilitet.