Billigt og effektivt online CRM system

Langt hovedparten af virksomheder har grundlæggende set de samme arbejdsgange, der nemt kan håndteres af et IT system, da opgaverne typisk er:

  • Kundeservice.
  • Lagerstyring.
  • Mail kommunikation.
  • Have en aftalekalender.
  • Have et regnskabsprogram til udtrækning af statistikker og balancer.
  • Have kontorprogrammer.
  • Marketing og salgsmateriale.
  • Kartotek over kunder, ordrer, varer.

Man har derfor ofte haft brug for flere individuelle programmer til at holde styr på de enkelte arbejdsgange i firmaet, og derfor har kunder nogle gange måttet tale med flere medarbejdere for at få besked om varer, pris, leveringsbetingelser mm. Ved at implementere et integreret online CRM system i firmaet kan alle medarbejdere fremover til enhver tid logge ind og trække de nødvendige oplysninger ud i en fart, således firmaets kundesupport er effektivt og optimalt.

Fordele med et online CRM system

Tidligere var CRM systemer skræddersyede helt fra bunden af til den enkelte virksomhed, hvilket krævede mange arbejdstimer at tilpasse systemet til firmaets aktuelle behov, så dermed var disse systemer ekstremt kostbare og kostede normalt flere hundredetusinde kr. Alternativet var at anvende separate programmer, hvor man manuelt må overføre data til det efterfølgende stykke software, hvilket både gav mere arbejde, tidsspilde og udgifter, og alligevel kunne disse programmer sagtens være kostbare at anskaffe, så derfor er det gode nyheder, at man i dag kan anskaffe sig et online CRM system hos webCRM til under 200 kr. om måneden pr. bruger.

Her anvender man også en online løsning, hvor systemet afvikles på udbyderens server, således den enkelte virksomhed hverken har behov for dyre investeringer i IT udstyr såsom backup servere og netværk, idet firmaet blot skal være tilkoblet internettet, så kan man med et smart pipeline system trække oplysningerne ud efter behov fra en vilkårlig terminal med brugerlogins til medarbejderne i firmaet. På den måde sparer man masser af tid og undgår dobbeltarbejde med indtastninger, og man kan lynhurtigt få de aktuelle oversigtsdata trukket ud, således man kan træffe de optimale beslutninger for firmaet.

Krav til IT systemet

Når man skal finde en god udbyder af et online CRM system, så bør man minimum få dette til rådighed af funktioner:

  • Et brugervenligt system.
  • Struktureret kundedatabase med pipelinestyring.
  • Telefonsupport fra leverandøren.
  • Håndtering og deling af kundedata på tværs af kundeservice, marketing og salg.
  • Opsamling af alle relevante kundedata og aktiviteter i ét system.
  • Kalendersystem.
  • Mail server med masseudsendelses funktioner.
  • Have indbygget regnskabsprogram (ERP) såsom e-conomic.
  • Muligheder for statistikker og balancer.
  • Kunne omdøbe felter og skabeloner til jeres virksomhed.